Om skolen

På VERA går der 65-80 unge - de fleste i begyndelsen af 20'erne. Mange forbereder sig til at søge ind på kreative og kunstneriske uddannelser: kunstakademier, designuddannelser, arkitektskoler osv. Du skal være fyldt 18 år for at gå her.

Her er plads til at arbejde med kreative og kunstneriske fag i mange timer hver dag, alle ugens hverdage.

Undervisningstiden er normalt kl. 9-15. Vi har en nøgleordning, så du kan arbejde på dit værksted uden for undervisningstiden.

Et kursus på Vera er ikke nogen formel uddannelse, men vi er seriøse med undervisningen. De fleste kreative og kunstneriske uddannelser kender skolen som et godt sted at forberede sig, og de ved at der kommer nogle gode studerende fra Vera - de har efterhånden ret mange tidligere Vera-elever gående!

Vera skole for kunst & design

Vi har 900 kvadratmeter lyse lokaler i Struenseegade på Nørrebro, tæt på bus og metro. Og vi har vores eget udstillingssted/galleri, Projektrum VERA, på Åboulevarden 9C.

Vera er godkendt som daghøjskole af Københavns Kommune. Kultur- & Fritidsforvaltningen giver skolen støtte pr. deltager (fra København). Det betyder at deltagergebyret kan holdes på et overkommeligt beløb.

Navnet 'VERA' stammer fra skolens start på Halmtorvet i samme græsrodshus som VEsterbro RAdio – i 1985, så vi har eksisteret som skole i over 35 år.